April 29, 2010

Misaka Touge & Mt. Kurotake, Yamanashi (April 30th)


Mt. Fuji in the morning.

We got up at 5:00 and left the Kawaguchiko YH to the station and took the bus to Mitsutouge Iriguchi Busstop. We climbed up to Misaka Touge (Pass) and then to Mt. Kurotake. From there we could see nice view of Mt. Fuji and Lake Kawaguchi. It had been colder in this spring, so we couldn't find what we had found last year. However, we found quite a few of Viola orientalis (Ki Sumire) on the way down from Shindou Touge to the Ooishi area. We stopped by a hot spring and back to the station. We had supper at the same restaurant and stayed at the YH.

2日目は御坂峠~黒岳~新道峠~大石と歩いてきました。やはりここでも春は少し遅れているようで、去年の同じ時期に見られたスミレはまだありませんでした。ヒメスミレサイシンも全く見つけられませんでしたが、黒岳からの眺めはすばらしかったです。本格的に連休が始まる前という事もあってか、すれ違ったのは6人ほどでした。キスミレは点々と咲いていました。


Viola collina (Ezo Aoi Sumire).


Viola tokubuchiana var. takedana (Hina Sumire).


Misaka Touge.
御坂峠。


The tree leaves didn't start budding yet.
山の上の木々はまだ芽吹いていません。


Mt. Kurotake from Mt. Kurotake.
黒岳からの富士山の眺め。


Candle ice was on the top of the mountains.
霜柱もありました。スミレが見当たらないのも納得です。


Mt. Fuji from Shindou Touge.


Viola orientalis (Ki Sumire).


Viola orientalis (Ki Sumire).
こんなちっちゃいのも…


Viola orientalis (Ki Sumire).


Viola orientalis (Ki Sumire).


Viola grypoceras (Tachitsubo Sumire).
This one got a extra petal.
タチツボもまだあまり咲いていませんでしたが、この個体は、花弁が一つ余計にくっついています。


Mt. Fuji near the Ooishi area.


Mt. Fuji and Lake Kawaguchi.
河口湖と富士山。修学旅行の子達で、湖畔はにぎやかでした。


Hot Spring "Tensui".
野天風呂「天水」。1000円とちと高いですが、この日はあまり人もいなくて、ゆっくりできました。


At Takato Shokudou.
焼肉定食。濃い口の味が、ご飯にあいます。


たかと食堂で。この日は、焼肉定食とひれかつ定食を注文して、半分ずつシェアしました。お腹いっぱい。

No comments: