April 17, 2010

Jindai Botanical Garden (April 17th)


It was snowing this morning!

We got up early this morning to go to Yamanashi to look for some violets, but it was snowing and terribly cold. So we just went to Jindai Botanical Garden by bike after the weather got better.
There were not many people in the garden today. They held 2 exhibitions; one for Japanese primroses and the other for Calanthe. They were selling some Calanthe (Ebine) plants and some of them cost no less than 20,000 yen!


Primula sieboldii (Sakura-sou).


Calanthe (Ebine).


Calanthe (Ebine).


Calanthe (Ebine).


Calanthe (Ebine).


Calanthe (Ebine).


Calanthe (Ebine).


Calanthe (Ebine).


Calanthe (Ebine).

2 comments:

てばまる said...

爺くさいですが学生の頃エビネに魅せられて栽培してました。郷は田舎だったので山には入れば咲いていましたが最近は絶滅危惧種ですね。綺麗なエビネは見ることが無くなりました。

bioskop said...

てばまるさん。
コメント、ありがとうございます。
こんなにいろんな色やら形のエビネがあるとは知りませんでした。展示室の中は、甘い香りが漂っていました。香りのあるものもあるんですね。