April 28, 2010

Asagiri Kougen, Shizuoka (April 29th)


Mt. Fuji showed up! At Asagiri Kougen.

We went to Kawaguchiko Sta. by train and took the bus to Asagiri Kougen at 9:40. When we got to Kawaguchiko Sta., it started raining and it was pouring while we were on the bus.
When we started to walk from the Kenkyou Busstop, it was covered with dark clouds with a little rain. After a few hours, the sky started to clear up and finally we could see Mt. Fuji!
We found some kinds of violets including one of the yellow violets, Viola orientalis (Ki Sumire). However, they seemed to burn the field down, so we couldn't find many yellow violets this time...

河口湖に着くと雨が降り出し、朝霧高原へ向かうバスの中にいるときには、土砂降りの雨に…
県境バス停から東海自然歩道を歩き始めましたが、しばらくの間は、まるで夕暮れ時のような暗さで、富士山も全く見えませんでしたが、2,3時間後には、雲が切れ始め、あっという間に晴天に。きれいな富士山も見えました。スミレもいろいろ見つけられましたが、2,3日前にどうやら野焼きをしたばかりらしく、キスミレの群落は見られませんでした。トウカイスミレらしきものを見つけられたのですが、きれいに咲いている個体が見つけられなかったのが、ちょっと心残りでしたが、また来年の課題にしたいと思います。
帰りは、道の駅「朝霧高原」に立ち寄って、バスで河口湖駅に戻りました。


Viola tokaiensis (Toukai Sumire).
It was our first time to find this kind, so not 100 % sure, but I'm pretty much sure this is it.
We could find nicely opened flowers this time, so we should try to find this next spring!
薄暗い道を歩いていると、足元に疑わしい小さなスミレの葉っぱが… よく探してみると雨に打たれて、残念な状態の花を発見。これってトウカイスミレですよね?葉っぱはたくさん見つかったのですが、もう花季が過ぎていたのかなぁ… どれも花はついていないようでした。



Viola tokaiensis (Toukai Sumire).
It was pretty tiny one.
噂どおり、ちっちゃいです。来年こそはきれいな状態の花、見てみたいな。


Anemone flaccida (Nirin-sou).
自然歩道沿いでたくさん見られます。


Viola obtusa (Nioi Tachitsubo Sumire).


The sky started to clear up!
だんだん雲が切れてきて、富士山が見えました。


Viola orientalis (Ki Sumire).
The backside of the petals are brownish red.


Viola orientalis (Ki Sumire).
This one grows only in the Fuji area and the Aso area in Kyuushuu.


Viola eizanensis (Eizan Sumire).
濃い紅色のエイザンがたくさんありました。


Viola yezoensis (Hikage Sumire).
I've seen only white flowers of this kind, but the ones growing around there had slightly yellow flowers.
ヒカゲスミレが目立ちました。この辺りのものは、ほんのり黄色みを帯びていてクリーム色をしていました。


Mt. Fuji.
すがすがしい風景でした。


Viola orientalis (Ki Sumire).


Viola chaerophylloides f. sieboldiana (Higo Sumire).
キスミレのところで、一株だけ見つけました。


Viola orientalis (Ki Sumire).
まだ雨に濡れています。


雲ひとつ無い、晴天になりました。朝の土砂降りからは想像もつかない良い天気でした。


Takato Shokudou. A nice restaurant near the Kawaguchiko YH.
たかと食堂。河口湖ユースホステルの近くにあります。
河口湖に泊まると、夕食はいつもここにきます。なぜなら…


The fried shrimp set. The shrimps were bigger than my palm!
大きいエビフライがお手頃価格で食べられるのです。
ボリュームたっぷり。

No comments: