April 13, 2014

Somewhere in the Western Tokyo (April 12th and 13th)


Viola x taradakensis var. eizalacea (Kawagishi Sumire).
The hybrid between Viola eizanensis (Eizan Sumire) 
and Viola violacea var. makinoi (Makino Sumire).

    Here is one of the hybrid violets we have kept checking almost every year for several years.
This year, they have lots of buds and they were ready to open on April 12th.  So, I went back to the spot again on 13th.  However, the buds looked pretty much same as the day before.  According to the weather forecast, it will be rainy tomorrow.  Hope the flowers will last till the next weekend.

昨日、今日と確認してきましたが、あんまり花の開きに変化なしでした…なので、同じような写真が並んでます。ということは、次の週末までもつのかなぁ…
 
Around noon, April 12th.

Around noon, April 12th. 

The close-up of the flower.
There is tiny hair in the center of the flower.
That is one of the difference from 
the flower of Viola violacea var. makinoi (Makino Sumire).

They had interesting leaves.
Around noon, April 12th. 

Around 9:30, April 13th.

Around 9:30, April 13th.

Around 9:30, April 13th.

Here is the one of the parents.
Viola violacea var. makinoi (Makino Sumire).

Around 13:00, April 13th.

Around 13:00, April 13th.
A couple of the buds were opening.

 Viola x taradakensis var. eizalacea (Kawagishi Sumire).
There were 2 plants with only leaves at the other spot.


4 comments:

てばまる said...

私も午後からバタバタと行ってきました。もう1輪も半開きになってましたよ。たぶあと2-3日で満開だと思いますが来週末まで大丈夫じゃないかと思います。もう一度登るのも面倒ですが、この大量のつぼみを見ちゃうと気が気でないですよね(^-^;)

bioskop said...

今にも咲きそうで咲かないいじらしいスミレです。昨日の段階で、月曜が雨の予報だったので、念のため、てばまるさんにだけご連絡させて頂きました。予報も変わったようだし、しばらくは傷まなそうですね。さらに開いていたようで良かったです。流石にここは仕事前にぷらっとは無理ですね。それにしても帰りは日が暮れてしまったのでは。

てばまる said...

日当たりは良さそうですけど気温が低いのなかなか展開しないのでしょうね。強い雨が降ると花が傷んでしまいそうですが今週は大丈夫そうなので週末再訪かな? でも遠い。。

昨日は何とか明るいうちに最寄り駅に辿りつきました。

Water Filtration Duluth said...

Hi