April 19, 2014

Around the Fuji Area (April 19th)

Viola orientalis (Ki Sumire).
They looked as if they just woke up.

    We went to see some violets around the Fuji area.  On the way, we saw some snow left in the shade of some mountains, but we found quite a few interesting ones.
It was a little early for their prime, but we succeeded in taking fair pictures of Viola tokaiensis (Toukai Sumire). 

富士山周辺へ出かけてきました。
フジザクラやツツジはまだほとんどでしたが、気の早いスミレが咲きはじめていました。

Viola orientalis (Ki Sumire).

Viola orientalis (Ki Sumire).
ようやく目を覚ましたところもかわいらしい。

Viola orientalis (Ki Sumire).

Viola orientalis (Ki Sumire).
群生が楽しめるのはまだもうちょっと先みたい。

It was foggy all day.
一日中、ガスってました。

Viola yezoensis (Hikage Sumire).
一株だけ開花してました。

Viola tokaiensis (Toukai Sumire).
I saw this kind 4 years ago, but it was finishing at that time.
So, it was our first time to see the fresh open flower of this kind of violet this time.

Viola tokaiensis (Toukai Sumire). 
ようやく咲いてるのに出会えました。

Viola tokaiensis (Toukai Sumire).
きれいな色です。 

Viola tokaiensis (Toukai Sumire). 
This lovely violet is amazingly tiny!
Compare it with the size of 1 yen coin!

Viola tokaiensis (Toukai Sumire). 

Viola tokaiensis (Toukai Sumire). 

Viola tokaiensis (Toukai Sumire). 
ちっちゃくてかわいすぎです。

The white flower version of 
Viola tokubuchiana var. takedana f. variegata (Fuiri Hina Sumire).
シロバナのフイリヒナスミレも見つけました。
このエリア、樹木もいろんな種類があるからか、
スミレの種類も多様です。
 

1 comment:

てばまる said...

天気悪かったのですね・・・奥多摩も一日中どんよりでした。
キスミレはまだこれからのようですがねトウカイスミレは咲いているようですね。例の雑種が気になります・・・