June 12, 2011

Mt. Takao (June 12th)


Dendrobium moniliforme (Sekkoku).
The flowers were in peak now.

Today we went to Mt. Takao. It was cloudy, but it was good chance for us to go out... We haven't been out for a while... That is why I didn't upload any pictures here at my blog for a while.
Because of the cloudy weather, there weren't so many people visiting Mt. Takao today. So we enjoyed hiking at our pace. On the trail No. 6, we found lots of Dendrobium moniliforme (Sekkoku) flowers blooming on the branches of some old cedar trees. It seems that they bloom as much as the last year. Maybe little bit less...
We also found some Pseudopyxis depressa f. angustiloba (Hoshizaki Inamori-sou) flowers and normal Pseudopyxis depressa (Inamori-sou) flowers.

久々に高尾山へ。
曇り空の為か、いつもに比べてかなり人は少なめ。
セッコクは例年並に咲いているようでした。人が少ない分、ゆっくり撮影できました。
おまけに、ホシザキイナモリソウがきれいに咲いているところを見ることができました。1号路では、通常バージョンのイナモリソウも結構、咲いていました。


Dendrobium moniliforme (Sekkoku).
A kind of wild orchid growing on old branches of some trees.


Dendrobium moniliforme (Sekkoku).


Dendrobium moniliforme (Sekkoku).


Dendrobium moniliforme (Sekkoku).
Quite a few of them were blooming in this tree.


Dendrobium moniliforme (Sekkoku).
こんなにびっしり咲いていました。


Dendrobium moniliforme (Sekkoku).


Dendrobium moniliforme (Sekkoku).


Dendrobium moniliforme (Sekkoku).


Dendrobium moniliforme (Sekkoku).
こんもりとした大きな株も発見。ただかなり上の方で咲いていました。


Pseudopyxis depressa f. angustiloba (Hoshizaki Inamori-sou).
しっかり見たのは今回がはじめてかも…いつもタイミングが上手く合いませんでした。


Pseudopyxis depressa f. angustiloba (Hoshizaki Inamori-sou).
こちらは咲き始め。


Pseudopyxis depressa f. angustiloba (Hoshizaki Inamori-sou).
It has stary-shaped flowers.


Pseudopyxis depressa (Inamori-sou).
Here is the normal one. The flower shape is totally different from the ones above.
こちらが普通のイナモリソウ。葉っぱがバジルみたいです。

3 comments:

てばまる said...

日曜日に行かれてたのですか! 僕も行ってました。ただしセッコクのところは午後3時くらいでした。
今年はセッコクが多い気がします。1本の杉のところはあんなにあったかな~?

ホシザキイナモリソウ。初めて知りましたが、細いのがそうなんですね。展開前のものかと思ってました。 なるほど!

bioskop said...

てばまるさんも、高尾山行ってたんですね。セッコクもすごくきれいに撮れていて流石です。
ホシザキのは、6号路の途中に固まっているようです。1号路で見られるのはどれも普通のイナモリソウでした。

てばまる said...

確かにホシザキは中間地点でしたね。しかもとても薄暗いところで、三脚があって良かったです。局所的に発生しているのですかね~?