February 21, 2010

Yugura Hot Spring, Oku Aizu, Fukushima (February 20th)


The road to Yugura Hot Spring.

After taking the Aizu bus back to the Aizu Kawaguchi Sta., we had lunch at the restaurant Ofukuro. And then we tried to get a taxi, but they wouldn't answer the phone. So, we started to walk to the Yugura Hot Spring. After a while, a young man stopped his car and gave us a ride to near the hot spring. After bathing in the Yugura Hot Spring, we walked back to Honna Sta. From there we took the train to Aizu Yokota Sta., where is close to our inn.


Yugura Hot Spring. Right by the Tadami River.
湯倉温泉共同浴場。川口駅から続く道路から、橋を渡り左に曲がって、鶴亀荘を通り過ぎるとすぐのところにあります。


The inside of the building. It was pretty clean!
休憩室があり、こぎれいに整ってました。


The inside of the bath.
湯倉温泉内部。窓が開けられていて、外で降る雪を見ながら、温泉を楽しめました。


The water was pretty hot.
かなり熱かったです。色も薄っすらベージュ色に濁っていました。


The water was slightly beige.


This place was covered with brown stuff, too.


The water felt pretty smooth.
八町・玉梨温泉のような鉄の匂いはしませんでした。肌触りがなめらかでとても気持ちよかったです。


From the window of the bath.
窓の外を見ると排出された温泉が赤茶に溜まっています。


Another view from the window. That is the bridge we crossed to get this hot spring.
ここに来るとき渡ってきた橋が、風呂の窓から眺めることができました。


We walked to Honna Sta. from the Yugura Hot Spring.
The snow was getting harder...
湯倉温泉から本名駅まで40分ほど歩いて戻りました。
雪もこの通り、激しくなってきました。


Honna Sta.
本名駅。

No comments: