November 22, 2012

Mitake (November 18th)

The maples were red at Mitake Sta.

     After we walked around at the Nippara area in Okutama, we took the train to Mitake sta. and walked by the Tama river.  The big Ginkgo tree turned yellow and maples were red there.
     We kept walking till we got to Ozawa Sake brewery at Sawai, where we tasted a cup of Sake.  I had Yuzu-citrus-flavored Sake.

日原散策の後は、御岳渓谷周辺に立ち寄りました。御嶽のランドマーク、大銀杏もきれいに黄葉していました。カエデも先週よりさらに赤く色づいています。沢井の小澤酒造では、柚子フレーバーのお酒をテイスティングしました。日本酒で仕込んだ梅酒「ぷらり」の方が、自分は好みかな…

駅前の橋から大銀杏を見下ろす。

The view from the bridge near Mitake sta.


The maple leaves were beautiful through the sunlight.

The red maple leaves with the yellow Ginkgo on the background.

The Mitake's landmark, The Big Ginkgo Tree.

今年もきれいな銀杏の黄葉が見られました。


なかなかきれいに撮れました。

The colors were amazing!


The big Ginkgo tree from the different angle.

コンビニ近くの見事な紅いカエデ。


1 comment:

てばまる said...

大銀杏が見頃ですね。
紅葉も綺麗そうですが、人も多そうで、この時期はなかなか腰が重いです(^^;)