July 6, 2011

Mt. Mitake (July 3rd)


Hydrangea serrata (Yama Ajisai).
There were lots of them blooming in Mt. Mitake.

We went to Mt. Mitake and walked by the Tama river.
We enjoyed soaking our feet in cold water and drinking beer.

ちょっと涼みに、御岳山まで出かけてきました。
白い清楚なヤマアジサイがたくさん咲いています。レンゲショウマはまだまだ硬い蕾。
帰りは多摩川の冷たい水に足を浸して、ほんのひと時の涼を楽しんできました。


Lilium auratum (Yama Yuri).
まだ蕾ですが、たくさん見られました。


We couldn't see anything in the clouds.


Rhododendron semibarbatum (Baika Tsutsuji).
It was pretty tiny blossom...about a inch or so.
バイカツツジっていうんですね。初めて知りました。小さくて可愛らしい花でした。


Rosa rugosa (Hamanasu).
あま~い香りが漂います。


Rosa rugosa (Hamanasu).
This rose smelt so lovely.


Saxifraga fortunei var. incisolobata (Daimonji-sou).
ダイモンジソウでびっしり覆われた石塀。


Saxifraga fortunei var. incisolobata (Daimonji-sou).
よく見るととてもきれいな花です。


Impatiens noli-tangere (Ki Tsurifune).
夏を感じさせる花。


Campanula punctata var. hondoensis (Yama Hotarubukuro).
こちらも夏を感じます。


Lysimachia clethroides (Oka Tora-no-o).
長尾平にたくさんあります。まだ蕾。


The Tama River.
It was cloudy all day.


Hydrangea by the river.
多摩川に下りてくると、色とりどりのアジサイが咲いていました。


Hydrangea by the river.


Hemerocallis fulva var. longituba (No Kanzou).
多摩川沿いではノカンゾウが彩を添えています。

No comments: