May 2, 2010

The Home Garden & Sabaneyama, Funagata (May 3rd)


Viola vaginata (Sumire Saishin).

My father took us to their garden in the neighbor and Sabaneyama in the morning.
朝食後、父が、近所のちょっと離れたところにある家庭菜園と猿羽根山に連れて行ってくれました。


Trillium smallii (Enrei-sou).
My parents told that they used to eat those seeds after flowering.
花後の実を食べたもんだ、と両親が教えてくれました。何でも「やまそば」と読んでいたそうです。


Viola vaginata (Sumire Saishin).


Lysichiton camtschatcense (Mizubashou) by my parents' garden.
家庭菜園の清水にミズバショウが咲いています。


Viola vaginata (Sumire Saishin).


Wasabia japonica (Wasabi) by the spring in my parents' garden.
両親が耕している小さな家庭菜園。昔は田んぼをやっていました。
この清水は昔から湧いているそう。


Trillium smallii (Enrei-sou).


Viola vaginata (Sumire Saishin).


Viola violacea var. makinoi (Makino Sumire) at Sabaneyama.
ここからは猿羽根山で見つけた花たち。


Epigaea asiatica (Iwa-nashi) at Sabaneyama.
イワナシが群落をつくっていました。
地元にいた時には、全く気づきませんでした。


Mt. Mokuzou and other mountains from Sabaneyama.


Epigaea asiatica (Iwa-nashi) at Sabaneyama.


Epigaea asiatica (Iwa-nashi) at Sabaneyama.
蟻が一生懸命、蜜を吸っています。


Schizocodon soldanelloides var. magnus (Oo Iwa Kagami).
オオイワカガミらしき植物の群落もありました。花はまだでした。


Cherry just started to bloom there.


Viola brevistipulata (Ooba Ki Sumire) in the yard.


Daffodils in the yard.

No comments: