June 15, 2012

Yatsugatake (Part 3), Nagano (June 9th and 10th)

 
Mt. Ioudake on the way down from Natsuzawa Pass to Honzawa Hot Spring.

   Here is the last bunch of the pictures from our Yatsugatake trip.  We stayed at Honzawa Hot Spring on the last day.  The hut has two baths.  One is outside and the other is inside one.
I prefer the inside bath and I bathed several times during our stay.

八ヶ岳の写真のラスト。本沢温泉周辺の様子。
本沢温泉は初めてでした。話題の野天風呂もいいですが、この日は小雨が降ってたのもあって、内湯の方が自分好みでした。相部屋はかなり余裕があったのですが、一部、マナーの悪いオヤジ集団などが就寝時間を過ぎてもくっちゃべっていて、しばらく寝付けませんでした。
個室もあるので、そっちにすればよかったのかもしれませんが、普通、騒ぎたい奴が個室とるべきだろう!
食事などをとっても、山小屋には違いないのですが、興味本位の「温泉旅」気分な方も少なくないような印象でした。

 
Schizocodon soldanelloides (Iwa Kagami).

 
Rhododendron (Shakunage) bushes were amazing near the hut of Honzawa Hot Spring.
They said they were going to held Rhododendron Festival in July.
本沢温泉周辺で驚いたのは、シャクナゲの木の多さ。7月には咲くらしい。

 
The outside bath.  It started raining, so we just bathed here for five minutes or so.
野天風呂は、白濁した硫黄臭のするぬるめの湯。

 
The supper at the hut.  Actually nothing special.
食事は、あくまで山小屋レベルです。

 
The inside bath of the hut.  It was pretty big bath tub.  The water color was light beige. 
個人的には、ちょっと印象の優れなかった本沢温泉でしたが、
唯一、内湯のお湯はなかなか良かったです。

 
On the way from the Honzawa Hot Spring hut to Midori-ike (pond).
The barks of the trees were covered with lichens.
みどり池に向かう道は、がらっと印象が変わって、針葉樹の森の中を歩きます。
地衣類がびっしりと幹について、面白い模様を描いていました。

 
Dactylostalix ringens (Ichi-you Ran).
また見つけました。南沢のよりも小ぶりなイチヨウラン。

 
Midori-ike (pond).
この周辺の湿地帯には、クリンソウがたくさん葉を出していました。

 
Shirabiso hut.
この周辺、森の様子がどことなく北欧チック...って、行った事はないんですが...

Dactylostalix ringens (Ichi-you Ran).
なんだかんだで今回、結構な数、見つけられました。
近くではツバメオモトも咲きはじめ。

 
Until we got to Inago-yu Bus Stop larch forest was spreading 
with ferns at the bottom of the trees.
稲子湯のバス停までは、しばらくカラマツ林を降りていきます。

 
We took Koumi Line back to Kobuchizawa Sta.
We saw lots of lettuce fields from the window. 
稲子湯バス停から町営バスで松原湖駅近くへ。
松原湖駅からはじめて乗る小海線で、小淵沢まで。
車窓から延々と続くレタス畑が印象的でした。

2 comments:

てばまる said...

テント場でもいますよねいつまでも食っちゃベッテルたち(特に高齢の方々) 逆に早立ちするような山屋さんは恐ろしく寝るのが早いですけどね(^^;)

本沢はまだ行ったことがないですが、秘湯好きには人気らしいです。バス便が不便なのでなかなか行く機会がないです。

それにしても、イチヨウランがこんなに咲いてるとはびっくりです。

bioskop said...

本沢温泉からミドリ池を経て、稲子湯に至るルート、なかなか面白かったです。
針葉樹の森もきれいだし、クリンソウも結構ありました。
イチヨウランもこのコースでかなり咲いてました。