September 29, 2012

Kinchakuda, Saitama (September 29th)

 
Lycoris radiata (Higan-bana, or Manjushage).

   We went to see Lycoris radiata (Higan-bana, or Manjushage) at the Kinchakuda area in Hidaka City, Saitama.  The place was covered with beautiful red flowers.  There were still lots of buds, too.  From the place, we kept walking to Miyazawa Lake and stopped by the hot spring bath.

巾着田の彼岸花を見てきました。場所によっては、まだ蕾もかなりありますが、びっしり赤い花で埋め尽くされているところもあって圧倒されてしまいました。
巾着田からは、宮沢湖まで歩いた後、温泉に浸かってリラックスしてきました。
 



 



 



 


 


 


 


 


 



 


 


 


 



 


1 comment:

てばまる said...

土曜日に旅番組で巾着田やってました。電車でも楽に行けるところですね。でも人が多いのでちょっと気がひけます・・・

でも、すごい群生なので圧巻でしょうね~!
木の上のはカメラマンには超有名ですね。