January 3, 2011

The Snow Scenery in Yamagata (January 2nd & 3rd)


The Oguni River on the way from Shinjo to Naruko Sta.
鳴子温泉に向かう途中にて。小国川。

On the way back from the Tsurunoyu Hot Spring, we stopped by my hometown and stayed at my parents' place. We went to Naruko, which is famous for hot spring on January 2nd. On 3rd, we left my hometown early in the morning and took trains back to Tokyo.

鶴の湯から途中、山形北部の実家に立ち寄り、2泊しました。2日には、電車で鳴子温泉へ。なんだか温泉尽くしなお正月になりました。3日早朝に、実家を出発して、電車を乗り継いで、夕方4時過ぎに東京の自宅に戻りました。各駅停車の旅…かなり慣れてきて、あまり疲れなくなりました。


The view on the way to Naruko Sta.
鳴子温泉へ向かう途中。最上町のあたり。


The view around Takahata from the train window on the way back home.


帰りの電車の車窓からの眺め。高畠町のあたり。


The mystic scenery with sun. Around Takahata.
朝日に照らされた朝霧が幻想的でした。

No comments: