December 20, 2010

The Nogawa River & Jindai Botanical Garden (December 19th)


The kingfisher at the Nogawa River.
野川で見つけたカワセミ。

We went to Jidai Botanical Garden in Chofu.
We rode the bicycles by the Nogawa River and found a couple of kingfishers flying by the river.
It wasn't cold enough, so we couldn't see the frost flowers around the stem of Keiskea japonica (Shimobashira) in the garden.

神代植物園にもシモバシラがあるので、氷花ができていないか見てきました。
冷え込みがそれほど強くなかったので、残念ながらできていませんでした。
途中、野川でカワセミを見かけました。


The kingfisher by the Nogawa River.


Cortaderia selloana (Pampas grass).


Prunus x subhirtella cv. Autumnalis (Juugatsu-zakura).


Winter camellia (Sazanka).


Chimonanthus praecox (Roubai).


Chimonanthus praecox (Roubai).


Camellia amplexicaulis in the greenhouse.
「ハイドゥン」とよばれるベトナムで見つかった椿。去年も写真を撮りました。
和菓子みたいできれいです。


Citrus tachibana (Tachibana).


Citrus tachibana (Tachibana).
金柑サイズでかなりちっちゃいですが、形はちゃんと蜜柑です。

No comments: